Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Uruchomiono Teleplatformę Pierwszego Kontaktu

Treść

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu, która poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych (także w weekendy oraz święta) pozwoli uzyskać profesjonalną pomoc medyczną.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu usprawni system opieki zdrowotnej, a także ułatwić dostęp do lekarza, który udzieli pomocy w przypadku mniej skomplikowanych sytuacji. Można na nią dzwonić w godzinach, kiedy POZ-y nie działają i uzyskać profesjonalną usługę medyczną.

– Na platformie będą pracowali profesjonaliści medyczni, którzy będą w stanie udzielić porady medycznej, będą mogli wystawić receptę, skierowanie czy zwolnienie lekarskie. Nie będzie trzeba przemieszczać się, iść do placówki, tylko będzie można zadzwonić i uzyskać profesjonalną pomoc medyczną – wyjaśnia wiceminister zdrowia, Anna Goławska.

Aby uzyskać pomoc, wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer 800-137-200. Pacjenci otrzymają tam niezbędną pomoc medyczną w godzinach od 18.00 do 8.00 oraz w weekendy i święta.

– Telefon odbierze pielęgniarka bądź położna, która zada nam kilka kontrolnych pytań i zadecyduje, czy już może nam poradzić, wystawiając skierowanie, wystawiając receptę, czy może połączy z lekarzem, który bardziej szczegółowo zapozna się ze stanem naszego zdrowia. Jeżeli pomoc telefoniczna nie będzie możliwa, wówczas skieruje nas do placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, czyli w skrócie podstawowej opieki zdrowotnej (działającej w święta i w nocy) bądź też – jeżeli sytuacja będzie faktycznie poważna – skieruje nas do szpitalnego oddziału ratunkowego – mówi p.o. prezesa NFZ, Filip Nowak.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu to pierwszy etap zapowiadanego w Polskim Ładzie projektu dotyczącego rozszerzenia i usprawnienia nocnej opieki medycznej.

– Będziemy dalej wdrażać kolejne narzędzia, rozwiązania techniczne, technologiczne, które będą usprawniały system opieki zdrowotnej oraz będą ułatwiały dostęp do opieki lekarskiej – zaznacza wiceminister Anna Goławska.

Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

TV Trwam News

Żródło: radiomaryja.pl, 26

Autor: mj

Tagi: NFZ teleporada